loader image

Regulamin sklepu

§ 1 Słowniczek pojęć

  1. Sprzedawca, Administrator danych – Bartłomiej Szpytma prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą BS CUSTOMS – Biuro Projektowe CAD BARTŁOMIEJ SZPYTMA, Markowa 716, 37-120 Markowa, NIP: 8151765880, adres e-mail: biuro@bscustoms.pl, tel. +48 660 988 337
  2. Sklep – serwis internetowy należący do Sprzedawcy, dostępny pod adresem: https://bscustoms.pl/sklep/, za pośrednictwem którego Kupujący może składać Zamówienia
  3. Kupujący – osoba korzystająca z funkcjonalności Sklepu, w szczególności poprzez składanie Zamówienia 
  4. Towar – przedmioty wystawione na sprzedaż w Sklepie, w tym również Projekty
  5. Projekty – przedmioty w formie elektronicznej (cyfrowej), umożliwiające Kupującemu samodzielne ich wytworzenie 
  6. Zamówienie – oświadczenie woli wyrażone przez Kupującegoo, zmierzające do zawarcia umowy sprzedaży Towarów na odległość za pośrednictwem Sklepu
  7. Regulamin – niniejszy Regulamin Sklepu
  8. Koszyk – usługa udostępniana każdemu Kupującemu, który korzysta ze Sklepu, polegająca na umożliwieniu mu złożenia Zamówienia jednego lub kilku Towarów

§ 2 Postanowienia ogólne

  1. Regulamin określa zasady zawierania i wykonywania umów sprzedaży Towarów prezentowanych na stronie Sklepu oraz korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach Sklepu.
  2. Ceny uwidocznione obok Towarów podawane są w polskich złotych i zawierają podatek VAT.
  3. Informacje dotyczące poszczególnych Towarów nie stanowią oferty sprzedaży w rozumieniu przepisów prawa cywilnego. Zawartość Sklepu internetowego stanowi zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.
  4. Produkty oferowane w ramach Sklepu nie są dopuszczone do użytku na drogach publicznych w rozumieniu Ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 645 z późn. zm.).

§ 3 Składanie Zamówienia

  1. Sprzedawca umożliwia nabycie Towarów za pośrednictwem Sklepu oraz telefonicznie pod numerem: +48 660 988 337
  2. Koszt połączenia telefonicznego jest zgodny z obowiązującą Kupującego taryfą. 
  3. W celu złożenia zamówienia telefonicznie należy skontaktować się ze Sprzedawcą, używając w tym celu danych wskazanych w ust. 1 – w godzinach pracy Sprzedawcy (określonych na witrynie Sklepu).
  4. W przypadku złożenia przez Kupującego zamówienia telefonicznie, jeżeli z propozycją zawarcia umowy występuje Kupujący:

– o Sprzedawca niezwłocznie po osiągnięciu porozumienia co do treści umowy udzieli Kupującemu informacji o istotnych warunkach Zamówienia w zakresie obejmującym co najmniej: główne cechy świadczenia Sprzedawcy (tj. zwłaszcza oznaczenie zamawianych Towarów), oznaczenie Sprzedawcy, łączną cenę lub wynagrodzenie za oferowane towary lub usługi, prawo odstąpienia od umowy, czas trwania umowy, a jeżeli umowa została zawarta na czas nieoznaczony – sposób i przesłanki jej wypowiedzenia z wyjątkiem wzoru formularza odstąpienia  od umowy 

– Sprzedawca przystąpi do realizacji umowy sprzedaży Towarów niezwłocznie po potwierdzeniu ww. istotnych warunków Zamówienia przez Kupującego – w formie jednoznacznego oświadczenia.

– Sprzedawca potwierdzi Klientowi istotne warunki Zamówienia – poprzez przesłanie Kupującemu materiałów o których mowa powyżej na trwałym nośniku, w szczególności przez załączenie ich wydruku do Towarów lub w inny uzgodniony sposób (np. elektronicznie).

  1. W celu Złożenia Zamówienia poprzez Sklep należy wybrany Towar umieścić w Koszyku poprzez naciśnięcie przycisku „Dodaj do koszyka”. 
  2. W zależności od podjętego wyboru możliwe jest dodanie kolejnych Towarów do Koszyka, bądź też realizacja Zamówienia
  3. W celu realizacji Zamówienia należy nacisnąć przycisk „Przejdź do płatności” a następnie uzupełnić formularz Zamówienia o dane niezbędne celem zawarcia umowy sprzedaży Towarów, w tym określenie sposobu dostawy i sposobu płatności oraz zaakceptować treść Regulaminu jak również Polityki Prywatności i Cookies
  4. W przypadku podjęcia ostatecznej decyzji o zakupie Towarów na warunkach wyświetlonych przez Sklep, Kupujący naciska przyciska „Kupuję i płacę”
  5. Dokonanie powyższych czynności jest równoznaczne ze złożeniem Sprzedawcy przez Kupującego oferty zawarcia umowy sprzedaży Towarów umieszonych w Koszyku. 
  6. Po złożeniu Zamówienia Kupujący otrzymuje automatyczny e-mail będący potwierdzeniem złożenia Zamówienia u Sprzedawcy – wraz ze wszystkimi istotnymi warunkami Zamówienia tj. Towar, wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy sprzedaży Towarów – stanowiący załącznik do niniejszego Regulaminu
  7. W przypadku braku możliwości realizacji Zamówienia Sprzedawca skontaktuje się z Kupującym w celu jego poinformowania o braku możliwości realizacji Zamówienia.
  8. Niezwłocznie po zweryfikowaniu Zamówienia, Sprzedawca wysyła do Kupującego na podany adres e-mail wiadomość z potwierdzeniem przyjęcia zamówienia do realizacji lub z informacją o nie przyjęciu zamówienia do realizacji wraz z podaniem przyczyn. W przypadku potwierdzenia przyjęcia Zamówienia do realizacji pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym dochodzi do zawarcia umowy sprzedaży Towarów na ustalonych warunkach.

§ 4 Koszt, sposoby i termin dostawy Towaru

  1. Koszt dostawy Towaru na terenie kraju pokrywa Kupujący. Sprzedawca dopuszcza wysyłkę poza granicę Rzeczypospolitej Polskiej po uprzednim kontakcie z Sprzedawcą i ustaleniu szczegółów wysyłki Towaru. 
  2. Sprzedawca realizuje dostawę Towarów za pośrednictwem dostępnych przewoźników lub operatorów pocztowych wybranych w toku składania oferty zakupu.
  3. Termin wytworzenia Towaru wynosi do 14 dni roboczych. W przypadku przekroczenia tego terminu Sprzedawca kontaktuje się z Kupującym poprzez dane kontaktowe zawarte w formularzu zamówienia bądź uzyskane w trakcie zamówienia telefonicznego, celem udzielenia wyjaśnień dotyczących opóźnienia. Do terminu dostarczenia Towaru Kupującemu należy dodatkowo doliczyć termin dostawy do trzech dni roboczy. 
  4. Po otrzymaniu przesyłki Kupujący winien dokładnie sprawdzić stan opakowania i jego zawartość. W razie stwierdzenia ewentualnych ubytków lub uszkodzeń Kupujący powinien dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika. W przypadku stwierdzenia uszkodzenia, Sprzedawca zaleca sporządzić protokół szkodowy

§ 5 Płatność za Towar i realizacja Zamówienia

  1. Kupujący może wybrać następujące formy płatności za zamówione Towary:

– tradycyjny przelew bankowy;

– gotówką za pobraniem;

– kartą płatniczą lub przelewem bankowym za pośrednictwem zewnętrznego systemu płatności. 

  1. Kupujący wyraża zgodę na wystawienie przez Sprzedawcę faktury elektronicznej. Faktura ta zostanie przesłana na adres e-mail Kupującego wskazany w formularzu Zamówienia. 
  2. W przypadku cofnięcia przez Kupującego zgody, o której mowa w ust. 2, a także w innych uzasadnionych przypadkach (jak np.: wystąpienie trudności technicznych itd.) – Sprzedawca wystawi fakturę w formie papierowej i doręczy ją Kupującemu za pośrednictwem poczty tradycyjnej.

§ 6 Odstąpienie od umowy

  1. Kupujący może odstąpić od umowy sprzedaży Towarów zakupionych u Sprzedawcy bez podawania jakiejkolwiek przyczyny, składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie 14 dni od dnia wejścia w fizyczne posiadanie Towaru przez Kupującego lub:

– w przypadku, gdy Kupujący złoży jedno Zamówienie obejmujące wiele Towarów, które są dostarczane osobno, partiami lub częściami, termin czternastodniowy należy liczyć od momentu wejścia w fizyczne posiadanie ostatniego Towaru, partii lub części;

  1. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
  2. Odstąpienie od umowy sprzedaży Towaru następuje poprzez złożenie Sprzedawcy przez Kupującego jednoznacznego pisemnego oświadczenia elektronicznie, za pośrednictwem poczty elektronicznej. Kupujący może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia, jednak nie jest to obowiązkowe.
  3. Oświadczenie może zostać przesłane na adres e-mail: Markowa 716, 37-120 Markowa, adres e-mail: biuro@bscustoms.pl
  4. Prawo odstąpienia od umowy bez podania przyczyny nie przysługuje Kupującemu w wypadkach określonych w obowiązujących przepisach tj. w odniesieniu do m.in. umów:

– o świadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Kupującego, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę traci prawo odstąpienia od umowy,

– w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Kupującego lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,

– o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczonych na nośniku materialnym, za które Kupujący jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Kupujący, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a Sprzedawca przekazał Kupującemu potwierdzenie, o którym mowa w art. 15 ust. 1 i 2 albo art. 21 ust. 1 Ustawy o Prawach Konsumenta,

– o świadczenie usług, za które Kupujący jest zobowiązany do zapłaty ceny w przypadku których Kupujący wyraźnie zażądał od Sprzedawcy, aby przyjechał do niego w celu dokonania naprawy, a usługa została już w pełni wykonana za wyraźną i uprzednią zgodą Kupującego.

  1. Kupujący ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy sprzedaży, zwrócić Towar Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Towar. 
  2. Kupujący ponosi jedynie bezpośrednie koszty zwrotu Towaru w wysokości równej opłacie za nadanie przesyłki kurierem lub za pomocą innego środka, wybranego przez Kupującego.
  3. Kupujący, w sytuacji zwrotu Towaru w związku z odstąpieniem ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru, będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
  4. Wszystkie dokonane przez Kupującego płatności zostaną zwrócone przez Sprzedawcę w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy

§ 7 Zgodność towaru z umową

  1. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność w razie braku zgodności towaru z umową zobowiązującą do przeniesienia własności towaru na konsumenta, w zakresie określonym w rozdziale 5a Ustawy o Prawach Konsumenta.
  2. Jeżeli towar jest niezgodny z umową, Kupujący może żądać jego naprawy lub wymiany.
  3. Jeśli Sprzedawca:

– odmówił naprawy lub wymiany Towaru,

– nie naprawił lub nie wymienił Towaru,

– próbował naprawić lub wymienić, ale Towar nadal jest niezgodny z umową,

– oświadczył, że nie naprawi lub nie wymieni Towaru w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego, to Kupujący ma prawo do żądania obniżenia ceny lub – w przypadku istotnej niezgodności z umową – odstąpienia od umowy. Jeśli brak zgodności z umową jest istotny, Kupujący może żądać obniżenia ceny albo odstąpienia od umowy, bez uprzedniego skorzystania z prawa do żądania naprawy lub wymiany.

  1. Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której został poinformowany przez Kupującego o braku zgodności z umową i bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego, uwzględniając specyfikę towaru oraz cel, w jakim Kupujący go nabył
  2. Kupujący udostępnia Sprzedawcy towar podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedawca odbiera od Kupującego towar na swój koszt.
  3. Jeżeli towar został zamontowany przed ujawnieniem się braku zgodności towaru z umową, Sprzedawca demontuje towar oraz montuje go ponownie po dokonaniu naprawy lub wymiany albo zleca wykonanie tych czynności na swój koszt.
  4. Koszty naprawy lub wymiany ponosi Sprzedawca, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów. Wybór pomiędzy wymianą a naprawą należy do Kupującego. Jeżeli jednak spełnienie żądania Kupującego jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, to może on:

– wymienić Towar – zamiast go naprawić,

– naprawić Towar – zamiast go wymienić.

  1. Jeżeli zarówno naprawa, jak i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów, Sprzedawca może odmówić doprowadzenia Towaru do zgodności z umową. Przy ocenie nadmierności kosztów dla Sprzedawcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności Towaru z umową, wartość Towaru zgodnego z umową oraz nadmierne niedogodności dla konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia Towaru do zgodności z umową.
  2. Sprzedawca zwraca Kupującemu kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Kupującego o obniżeniu ceny.
  3. Postanowienia zawarte powyżej stosuje się również do osoby fizycznej, zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
  4. Jeżeli przepisy odrębne nie stanowią inaczej, Sprzedawca jest obowiązany udzielić odpowiedzi na reklamację Kupującego w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania, a w razie jej nieudzielenia w tym terminie, uważa się, że Sprzedawca uznał reklamację.
  5. Sprzedawca dostarcza Kupującemu treść cyfrową lub usługę cyfrową niezwłocznie po zawarciu umowy
  6. Jeżeli Sprzedawca nie dostarczy treści cyfrowej lub usługi cyfrowej niezwłocznie lub w dodatkowym, wyraźnie uzgodnionym przez strony terminie, Kupujący może odstąpić od umowy.
  7. Kupujący może odstąpić od umowy bez wzywania do dostarczenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, jeżeli:

– z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie dostarczy treści cyfrowej lub usługi cyfrowej lub

– Kupujący i Sprzedawca uzgodnili lub z okoliczności zawarcia umowy wyraźnie wynika, że określony termin dostarczenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej miał istotne znaczenie dla Kupującego, a Sprzedawca nie dostarczył ich w tym terminie.

§8 Ochrona danych osobowych

  1. Dane osobowe Kupującego są przetwarzane przez Sprzedawcę jako administratora danych osobowych.
  2. Szczegółowe informacje dotyczące ochrony danych osobowych zawarte są w zakładce „Polityka Prywatności i Cookies” dostępnej w Sklepie.

§9 Licencja niewyłączna na Projekty

  1. Sprzedawca udziela Kupującemu odpłatnej licencji niewyłącznej na zakupione w Sklepie Projekty na zasadach określonych poniżej
  2. Sprzedawca oświadcza, że Projekty nie naruszają praw osób trzecich, w szczególności praw autorskich lub praw pokrewnych.
  3. Kopiowanie, udostępnianie, odsprzedawanie, wynajmowanie, wydzierżawianie, użyczanie lub w jakikolwiek inny sposób rozpowszechnianie w całości bądź fragmentów Projektów jest zabronione.
  4. Kupujący jest uprawniony do wytworzenia wyłącznie jednego gotowego produktu z zakupionego Projektu. 
  5. Modyfikowanie, usuwanie lub zasłanianie znaków towarowych umieszczonych na Projektach jest zabronione bez pisemnej zgody Sprzedawcy.
  6. Licencja na Projekt zostaje udzielona na czas nieokreślony, bez ograniczeń terytorialnych i ma charakter niewyłączny.
  7. Sprzedawcy udziela licencji na Projekty odpłatnie. Wysokość odpłatności za dany Projekt wskazana jest każdorazowo w ramach Sklepu. 

§10 Usługi świadczone drogą elektroniczną w ramach Sklepu

  1. Sprzedawca na rzecz Kupujących świadczy drogą elektroniczną następujące usługi:

– założenie konta Kupującego;

– formularz kontaktowy;

– newsletter;

  1. Wskazane w ust. 1 usługi świadczone są 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
  2. Sprzedawca zastrzega sobie możliwość wyboru i zmiany rodzaju, form, czasu oraz sposobu udzielania dostępu do wybranych wymienionych usług, o czym poinformuje Kupujących w sposób właściwy dla zmiany Regulaminu
  3. Założenie konta Kupującego możliwa jest po dokonaniu rejestracji w Sklepie, dzięki czemu Kupującemu umożliwia się dokonywanie czynności bez każdorazowego wprowadzania danych w formularzu zamówienia Towaru, w tym m.in. składanie zamówień na Towar na podstawie danych przypisanych do Kupującego, przeglądanie historii zamówień Towarów, edytowanie danych Kupującego. 
  4. Kupujący, który dokonał rejestracji może zgłosić żądanie usunięcia konta Kupującego, przy czym może ono zostać usunięte w terminie do 14 dni od zgłoszenia żądania.
  5. Usługa formularza kontaktowego polega na umożliwianiu wysłania wiadomości do Sprzedawcy za pomocą formularza umieszczonego w Sklepie. Rezygnacja z usługi formularza kontaktowego możliwa jest w każdej chwili i polega na zaprzestaniu wysyłania wiadomości do Sprzedawcy za pośrednictwem ww. formularza
  6. Każdy newsletter zawiera:

– informację o Administratorze danych jako nadawcy newslettera,

– wypełnione pole „Temat” określające treść newslettera,

– możliwość rezygnacji z usługi newsletter.

  1. Korzystanie z usługi newsletter jest uzależnione od posiadania przez Kupującego komputera lub innego urządzenia multimedialnego z dostępem do sieci Internet, dowolnej przeglądarki internetowej oraz od posiadania przez Kupującego aktywnego konta poczty elektronicznej (email).
  2. Usługa newslettera polega na przesyłaniu przez Sprzedawcę na adres poczty elektronicznej wiadomości zawierających informacje o nowych usługach lub produktach. Newsletter przesyłany jest przez Sprzedawcę do wszystkich Kupujących, którzy zapisali się do tej usługi.
  3. Usługa newsletter świadczona jest nieodpłatnie na czas nieoznaczony lub do momentu rezygnacji przez Kupującego z usługi newsletter lub też do momentu zakończenia świadczenia usługi newsletter przez Sprzedawcę, co może nastąpić w dowolnym momencie.
  4. Zamówienie usługi newsletter polega na:

– wprowadzenie poprawnego adresu e-mail na stronie Sklepu;

– zaakceptowaniu Regulaminu oraz Polityki prywatności i cookies i zgody na wysyłanie informacji handlowych

– potwierdzenie linku aktywacyjnego umieszczonego w przesłanej przez Sprzedawcę automatycznej wiadomości e-mail.

  1. Kupujący może bez podania przyczyny i w dowolnej chwili, bez ponoszenia dodatkowych kosztów zrezygnować z usługi newslettera. Rezygnacja polega na kliknięciu w link umieszczony w stopce każdego newslettera. 
  2. Sprzedawca jest uprawniony do zablokowania dostępu do konta Kupującego i usług nieodpłatnych w przypadku działania przez Kupującego na szkodę Sprzedawcy lub innych Kupujących, naruszenia przepisów prawa lub postanowień Regulaminu, a także, gdy zablokowanie dostępu do konta Kupującego i usług nieodpłatnych jest uzasadnione względami bezpieczeństwa, w szczególności przełamywaniem zabezpieczeń Sklepu lub innymi działaniami hakerskimi. Zablokowanie dostępu do konta Kupującego i usług nieodpłatnych z wymienionych przyczyn trwa przez okres niezbędny do rozwiązania kwestii stanowiącej podstawę zablokowania dostępu do konta Kupującego i usług nieodpłatnych.
  3. Reklamacje dotyczące usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach sklepu można składać:

– w formie wiadomości e-mail na adres: biuro@bscustoms.pl

– w formie pisemnej na adres: BS CUSTOMS – Biuro Projektowe CAD BARTŁOMIEJ SZPYTMA, Markowa 716, 37-120 Markowa

  1. Reklamacja powinna zawiera opis sytuacji, która to jest podstawą reklamacji. 
  2. Reklamacja zostanie rozpatrzone w terminie do 14 dni od daty jej otrzymania przez Sprzedawcę. 

§11 Postanowienia końcowe

  1. W sprawach nieuregulowanych Regulaminem obowiązują przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
  2. Korzystanie ze Sklepu możliwe jest pod warunkiem spełnienia przez system teleinformatyczny, z którego korzysta Kupujący, następujących minimalnych wymagań technicznych:

– Microsoft Edge w najaktualniejszej dostępnej wersji z obsługą appletów Javy,

JavaScript i cookies lub;

– Mozilla Firefox w najaktualniejszej dostępnej wersji z włączoną obsługą apletów Javy, JavaScript i cookies,

– Opera w najaktualniejszej dostępnej wersji z włączoną obsługą apletów Javy, JavaScript i cookies,

– minimalna rozdzielczość ekranu 1024 x 768 pikseli,

– w przypadku wyrażenia zgody na otrzymanie faktury elektronicznej, do jej otwarcia wymagane jest oprogramowanie do otwarcia plików PDF, np. Adobe AcrobatReader.

  1. Sprzedawcy przysługuje prawo zmiany postanowień niniejszego Regulaminu (w

tym: załączników do Regulaminu) – z ważnych przyczyn. Za ważne przyczyny uważa się w szczególności:

– o zmianę funkcjonalności Sklepu,

– o zmianę obowiązujących przepisów prawa,

– o zmianę profilu działalności Sprzedawcy

– o zmianę rodzaju lub zakresu świadczeń (towarów lub usług) oferowanych za pośrednictwem Sklepu, bądź też sposobu realizacji owych świadczeń.

  1. Zmiany regulaminu nie będą w żaden sposób naruszać praw nabytych przez Kupujących, a w szczególności pozostaną bez wpływu na złożone Zamówienia które zostaną zrealizowane na zasadach dotychczasowych
  2. Platforma ODR – Stosownie do treści art. 14 ust. 1-2 Rozporządzenia Parlamentu

Europejskiego i Rady (EU) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013r., konsumenci mogą

skorzystać z pozasądowej drogi rozstrzygania sporów związanych umową sprzedaży lub świadczenia usług zawartą przy wykorzystaniu sieci Internet. Spór można oddać do rozstrzygnięcia za pomocą platformy internetowej dostępnej pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage. Platforma ODR ma ułatwiać niezależne, bezstronne, przejrzyste, skuteczne, szybkie i sprawiedliwe pozasądowe rozstrzyganie przez Internet sporów

między konsumentami i przedsiębiorcami dotyczących zobowiązań umownych wynikających z internetowych umów sprzedaży lub umów o świadczenie usług zawieranych między konsumentami mieszkającymi w Unii a przedsiębiorcami mającymi siedzibę w Unii.

  1. Regulamin obowiązuje od dnia 01.07.2023 r.