Regulamin sklepu
§ 1 Słowniczek pojęć
- Sprzedawca, Administrator danych – Bartłomiej Szpytma prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą BS CUSTOMS – Biuro Projektowe CAD BARTŁOMIEJ SZPYTMA, Markowa 716, 37-120 Markowa, NIP: 8151765880, adres e-mail: biuro@bscustoms.pl, tel. +48 660 988 337
- Sklep – serwis internetowy należący do Sprzedawcy, dostępny pod adresem: https://bscustoms.pl/sklep/, za pośrednictwem którego Kupujący może składać Zamówienia
- Kupujący – osoba korzystająca z funkcjonalności Sklepu, w szczególności poprzez składanie Zamówienia
- Towar – przedmioty wystawione na sprzedaż w Sklepie, w tym również Projekty
- Projekty – przedmioty w formie elektronicznej (cyfrowej), umożliwiające Kupującemu samodzielne ich wytworzenie
- Zamówienie – oświadczenie woli wyrażone przez Kupującegoo, zmierzające do zawarcia umowy sprzedaży Towarów na odległość za pośrednictwem Sklepu
- Regulamin – niniejszy Regulamin Sklepu
- Koszyk – usługa udostępniana każdemu Kupującemu, który korzysta ze Sklepu, polegająca na umożliwieniu mu złożenia Zamówienia jednego lub kilku Towarów
§ 2 Postanowienia ogólne
- Regulamin określa zasady zawierania i wykonywania umów sprzedaży Towarów prezentowanych na stronie Sklepu oraz korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach Sklepu.
- Ceny uwidocznione obok Towarów podawane są w polskich złotych i zawierają podatek VAT.
- Informacje dotyczące poszczególnych Towarów nie stanowią oferty sprzedaży w rozumieniu przepisów prawa cywilnego. Zawartość Sklepu internetowego stanowi zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.
- Produkty oferowane w ramach Sklepu nie są dopuszczone do użytku na drogach publicznych w rozumieniu Ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 645 z późn. zm.).
§ 3 Składanie Zamówienia
- Sprzedawca umożliwia nabycie Towarów za pośrednictwem Sklepu oraz telefonicznie pod numerem: +48 660 988 337
- Koszt połączenia telefonicznego jest zgodny z obowiązującą Kupującego taryfą.
- W celu złożenia zamówienia telefonicznie należy skontaktować się ze Sprzedawcą, używając w tym celu danych wskazanych w ust. 1 – w godzinach pracy Sprzedawcy (określonych na witrynie Sklepu).
- W przypadku złożenia przez Kupującego zamówienia telefonicznie, jeżeli z propozycją zawarcia umowy występuje Kupujący:
– o Sprzedawca niezwłocznie po osiągnięciu porozumienia co do treści umowy udzieli Kupującemu informacji o istotnych warunkach Zamówienia w zakresie obejmującym co najmniej: główne cechy świadczenia Sprzedawcy (tj. zwłaszcza oznaczenie zamawianych Towarów), oznaczenie Sprzedawcy, łączną cenę lub wynagrodzenie za oferowane towary lub usługi, prawo odstąpienia od umowy, czas trwania umowy, a jeżeli umowa została zawarta na czas nieoznaczony – sposób i przesłanki jej wypowiedzenia z wyjątkiem wzoru formularza odstąpienia od umowy
– Sprzedawca przystąpi do realizacji umowy sprzedaży Towarów niezwłocznie po potwierdzeniu ww. istotnych warunków Zamówienia przez Kupującego – w formie jednoznacznego oświadczenia.
– Sprzedawca potwierdzi Klientowi istotne warunki Zamówienia – poprzez przesłanie Kupującemu materiałów o których mowa powyżej na trwałym nośniku, w szczególności przez załączenie ich wydruku do Towarów lub w inny uzgodniony sposób (np. elektronicznie).
- W celu Złożenia Zamówienia poprzez Sklep należy wybrany Towar umieścić w Koszyku poprzez naciśnięcie przycisku „Dodaj do koszyka”.
- W zależności od podjętego wyboru możliwe jest dodanie kolejnych Towarów do Koszyka, bądź też realizacja Zamówienia
- W celu realizacji Zamówienia należy nacisnąć przycisk „Przejdź do płatności” a następnie uzupełnić formularz Zamówienia o dane niezbędne celem zawarcia umowy sprzedaży Towarów, w tym określenie sposobu dostawy i sposobu płatności oraz zaakceptować treść Regulaminu jak również Polityki Prywatności i Cookies
- W przypadku podjęcia ostatecznej decyzji o zakupie Towarów na warunkach wyświetlonych przez Sklep, Kupujący naciska przyciska „Kupuję i płacę”
- Dokonanie powyższych czynności jest równoznaczne ze złożeniem Sprzedawcy przez Kupującego oferty zawarcia umowy sprzedaży Towarów umieszonych w Koszyku.
- Po złożeniu Zamówienia Kupujący otrzymuje automatyczny e-mail będący potwierdzeniem złożenia Zamówienia u Sprzedawcy – wraz ze wszystkimi istotnymi warunkami Zamówienia tj. Towar, wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy sprzedaży Towarów – stanowiący załącznik do niniejszego Regulaminu
- W przypadku braku możliwości realizacji Zamówienia Sprzedawca skontaktuje się z Kupującym w celu jego poinformowania o braku możliwości realizacji Zamówienia.
- Niezwłocznie po zweryfikowaniu Zamówienia, Sprzedawca wysyła do Kupującego na podany adres e-mail wiadomość z potwierdzeniem przyjęcia zamówienia do realizacji lub z informacją o nie przyjęciu zamówienia do realizacji wraz z podaniem przyczyn. W przypadku potwierdzenia przyjęcia Zamówienia do realizacji pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym dochodzi do zawarcia umowy sprzedaży Towarów na ustalonych warunkach.
§ 4 Koszt, sposoby i termin dostawy Towaru
- Koszt dostawy Towaru na terenie kraju pokrywa Kupujący. Sprzedawca dopuszcza wysyłkę poza granicę Rzeczypospolitej Polskiej po uprzednim kontakcie z Sprzedawcą i ustaleniu szczegółów wysyłki Towaru.
- Sprzedawca realizuje dostawę Towarów za pośrednictwem dostępnych przewoźników lub operatorów pocztowych wybranych w toku składania oferty zakupu.
- Termin wytworzenia Towaru wynosi do 14 dni roboczych. W przypadku przekroczenia tego terminu Sprzedawca kontaktuje się z Kupującym poprzez dane kontaktowe zawarte w formularzu zamówienia bądź uzyskane w trakcie zamówienia telefonicznego, celem udzielenia wyjaśnień dotyczących opóźnienia. Do terminu dostarczenia Towaru Kupującemu należy dodatkowo doliczyć termin dostawy do trzech dni roboczy.
- Po otrzymaniu przesyłki Kupujący winien dokładnie sprawdzić stan opakowania i jego zawartość. W razie stwierdzenia ewentualnych ubytków lub uszkodzeń Kupujący powinien dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika. W przypadku stwierdzenia uszkodzenia, Sprzedawca zaleca sporządzić protokół szkodowy
§ 5 Płatność za Towar i realizacja Zamówienia
- Kupujący może wybrać następujące formy płatności za zamówione Towary:
– tradycyjny przelew bankowy;
– gotówką za pobraniem;
– kartą płatniczą lub przelewem bankowym za pośrednictwem zewnętrznego systemu płatności.
- Kupujący wyraża zgodę na wystawienie przez Sprzedawcę faktury elektronicznej. Faktura ta zostanie przesłana na adres e-mail Kupującego wskazany w formularzu Zamówienia.
- W przypadku cofnięcia przez Kupującego zgody, o której mowa w ust. 2, a także w innych uzasadnionych przypadkach (jak np.: wystąpienie trudności technicznych itd.) – Sprzedawca wystawi fakturę w formie papierowej i doręczy ją Kupującemu za pośrednictwem poczty tradycyjnej.
§ 6 Odstąpienie od umowy
- Kupujący może odstąpić od umowy sprzedaży Towarów zakupionych u Sprzedawcy bez podawania jakiejkolwiek przyczyny, składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie 14 dni od dnia wejścia w fizyczne posiadanie Towaru przez Kupującego lub:
– w przypadku, gdy Kupujący złoży jedno Zamówienie obejmujące wiele Towarów, które są dostarczane osobno, partiami lub częściami, termin czternastodniowy należy liczyć od momentu wejścia w fizyczne posiadanie ostatniego Towaru, partii lub części;
- Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
- Odstąpienie od umowy sprzedaży Towaru następuje poprzez złożenie Sprzedawcy przez Kupującego jednoznacznego pisemnego oświadczenia elektronicznie, za pośrednictwem poczty elektronicznej. Kupujący może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia, jednak nie jest to obowiązkowe.
- Oświadczenie może zostać przesłane na adres e-mail: Markowa 716, 37-120 Markowa, adres e-mail: biuro@bscustoms.pl
- Prawo odstąpienia od umowy bez podania przyczyny nie przysługuje Kupującemu w wypadkach określonych w obowiązujących przepisach tj. w odniesieniu do m.in. umów:
– o świadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Kupującego, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę traci prawo odstąpienia od umowy,
– w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Kupującego lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
– o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczonych na nośniku materialnym, za które Kupujący jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Kupujący, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a Sprzedawca przekazał Kupującemu potwierdzenie, o którym mowa w art. 15 ust. 1 i 2 albo art. 21 ust. 1 Ustawy o Prawach Konsumenta,
– o świadczenie usług, za które Kupujący jest zobowiązany do zapłaty ceny w przypadku których Kupujący wyraźnie zażądał od Sprzedawcy, aby przyjechał do niego w celu dokonania naprawy, a usługa została już w pełni wykonana za wyraźną i uprzednią zgodą Kupującego.
- Kupujący ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy sprzedaży, zwrócić Towar Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Towar.
- Kupujący ponosi jedynie bezpośrednie koszty zwrotu Towaru w wysokości równej opłacie za nadanie przesyłki kurierem lub za pomocą innego środka, wybranego przez Kupującego.
- Kupujący, w sytuacji zwrotu Towaru w związku z odstąpieniem ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru, będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
- Wszystkie dokonane przez Kupującego płatności zostaną zwrócone przez Sprzedawcę w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy
§ 7 Zgodność towaru z umową
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność w razie braku zgodności towaru z umową zobowiązującą do przeniesienia własności towaru na konsumenta, w zakresie określonym w rozdziale 5a Ustawy o Prawach Konsumenta.
- Jeżeli towar jest niezgodny z umową, Kupujący może żądać jego naprawy lub wymiany.
- Jeśli Sprzedawca:
– odmówił naprawy lub wymiany Towaru,
– nie naprawił lub nie wymienił Towaru,
– próbował naprawić lub wymienić, ale Towar nadal jest niezgodny z umową,
– oświadczył, że nie naprawi lub nie wymieni Towaru w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego, to Kupujący ma prawo do żądania obniżenia ceny lub – w przypadku istotnej niezgodności z umową – odstąpienia od umowy. Jeśli brak zgodności z umową jest istotny, Kupujący może żądać obniżenia ceny albo odstąpienia od umowy, bez uprzedniego skorzystania z prawa do żądania naprawy lub wymiany.
- Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której został poinformowany przez Kupującego o braku zgodności z umową i bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego, uwzględniając specyfikę towaru oraz cel, w jakim Kupujący go nabył
- Kupujący udostępnia Sprzedawcy towar podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedawca odbiera od Kupującego towar na swój koszt.
- Jeżeli towar został zamontowany przed ujawnieniem się braku zgodności towaru z umową, Sprzedawca demontuje towar oraz montuje go ponownie po dokonaniu naprawy lub wymiany albo zleca wykonanie tych czynności na swój koszt.
- Koszty naprawy lub wymiany ponosi Sprzedawca, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów. Wybór pomiędzy wymianą a naprawą należy do Kupującego. Jeżeli jednak spełnienie żądania Kupującego jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, to może on:
– wymienić Towar – zamiast go naprawić,
– naprawić Towar – zamiast go wymienić.
- Jeżeli zarówno naprawa, jak i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów, Sprzedawca może odmówić doprowadzenia Towaru do zgodności z umową. Przy ocenie nadmierności kosztów dla Sprzedawcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności Towaru z umową, wartość Towaru zgodnego z umową oraz nadmierne niedogodności dla konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia Towaru do zgodności z umową.
- Sprzedawca zwraca Kupującemu kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Kupującego o obniżeniu ceny.
- Postanowienia zawarte powyżej stosuje się również do osoby fizycznej, zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Jeżeli przepisy odrębne nie stanowią inaczej, Sprzedawca jest obowiązany udzielić odpowiedzi na reklamację Kupującego w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania, a w razie jej nieudzielenia w tym terminie, uważa się, że Sprzedawca uznał reklamację.
- Sprzedawca dostarcza Kupującemu treść cyfrową lub usługę cyfrową niezwłocznie po zawarciu umowy
- Jeżeli Sprzedawca nie dostarczy treści cyfrowej lub usługi cyfrowej niezwłocznie lub w dodatkowym, wyraźnie uzgodnionym przez strony terminie, Kupujący może odstąpić od umowy.
- Kupujący może odstąpić od umowy bez wzywania do dostarczenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, jeżeli:
– z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie dostarczy treści cyfrowej lub usługi cyfrowej lub
– Kupujący i Sprzedawca uzgodnili lub z okoliczności zawarcia umowy wyraźnie wynika, że określony termin dostarczenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej miał istotne znaczenie dla Kupującego, a Sprzedawca nie dostarczył ich w tym terminie.
§8 Ochrona danych osobowych
- Dane osobowe Kupującego są przetwarzane przez Sprzedawcę jako administratora danych osobowych.
- Szczegółowe informacje dotyczące ochrony danych osobowych zawarte są w zakładce „Polityka Prywatności i Cookies” dostępnej w Sklepie.
§9 Licencja niewyłączna na Projekty
- Sprzedawca udziela Kupującemu odpłatnej licencji niewyłącznej na zakupione w Sklepie Projekty na zasadach określonych poniżej
- Sprzedawca oświadcza, że Projekty nie naruszają praw osób trzecich, w szczególności praw autorskich lub praw pokrewnych.
- Kopiowanie, udostępnianie, odsprzedawanie, wynajmowanie, wydzierżawianie, użyczanie lub w jakikolwiek inny sposób rozpowszechnianie w całości bądź fragmentów Projektów jest zabronione.
- Kupujący jest uprawniony do wytworzenia wyłącznie jednego gotowego produktu z zakupionego Projektu.
- Modyfikowanie, usuwanie lub zasłanianie znaków towarowych umieszczonych na Projektach jest zabronione bez pisemnej zgody Sprzedawcy.
- Licencja na Projekt zostaje udzielona na czas nieokreślony, bez ograniczeń terytorialnych i ma charakter niewyłączny.
- Sprzedawcy udziela licencji na Projekty odpłatnie. Wysokość odpłatności za dany Projekt wskazana jest każdorazowo w ramach Sklepu.
§10 Usługi świadczone drogą elektroniczną w ramach Sklepu
- Sprzedawca na rzecz Kupujących świadczy drogą elektroniczną następujące usługi:
– założenie konta Kupującego;
– formularz kontaktowy;
– newsletter;
- Wskazane w ust. 1 usługi świadczone są 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
- Sprzedawca zastrzega sobie możliwość wyboru i zmiany rodzaju, form, czasu oraz sposobu udzielania dostępu do wybranych wymienionych usług, o czym poinformuje Kupujących w sposób właściwy dla zmiany Regulaminu
- Założenie konta Kupującego możliwa jest po dokonaniu rejestracji w Sklepie, dzięki czemu Kupującemu umożliwia się dokonywanie czynności bez każdorazowego wprowadzania danych w formularzu zamówienia Towaru, w tym m.in. składanie zamówień na Towar na podstawie danych przypisanych do Kupującego, przeglądanie historii zamówień Towarów, edytowanie danych Kupującego.
- Kupujący, który dokonał rejestracji może zgłosić żądanie usunięcia konta Kupującego, przy czym może ono zostać usunięte w terminie do 14 dni od zgłoszenia żądania.
- Usługa formularza kontaktowego polega na umożliwianiu wysłania wiadomości do Sprzedawcy za pomocą formularza umieszczonego w Sklepie. Rezygnacja z usługi formularza kontaktowego możliwa jest w każdej chwili i polega na zaprzestaniu wysyłania wiadomości do Sprzedawcy za pośrednictwem ww. formularza
- Każdy newsletter zawiera:
– informację o Administratorze danych jako nadawcy newslettera,
– wypełnione pole „Temat” określające treść newslettera,
– możliwość rezygnacji z usługi newsletter.
- Korzystanie z usługi newsletter jest uzależnione od posiadania przez Kupującego komputera lub innego urządzenia multimedialnego z dostępem do sieci Internet, dowolnej przeglądarki internetowej oraz od posiadania przez Kupującego aktywnego konta poczty elektronicznej (email).
- Usługa newslettera polega na przesyłaniu przez Sprzedawcę na adres poczty elektronicznej wiadomości zawierających informacje o nowych usługach lub produktach. Newsletter przesyłany jest przez Sprzedawcę do wszystkich Kupujących, którzy zapisali się do tej usługi.
- Usługa newsletter świadczona jest nieodpłatnie na czas nieoznaczony lub do momentu rezygnacji przez Kupującego z usługi newsletter lub też do momentu zakończenia świadczenia usługi newsletter przez Sprzedawcę, co może nastąpić w dowolnym momencie.
- Zamówienie usługi newsletter polega na:
– wprowadzenie poprawnego adresu e-mail na stronie Sklepu;
– zaakceptowaniu Regulaminu oraz Polityki prywatności i cookies i zgody na wysyłanie informacji handlowych
– potwierdzenie linku aktywacyjnego umieszczonego w przesłanej przez Sprzedawcę automatycznej wiadomości e-mail.
- Kupujący może bez podania przyczyny i w dowolnej chwili, bez ponoszenia dodatkowych kosztów zrezygnować z usługi newslettera. Rezygnacja polega na kliknięciu w link umieszczony w stopce każdego newslettera.
- Sprzedawca jest uprawniony do zablokowania dostępu do konta Kupującego i usług nieodpłatnych w przypadku działania przez Kupującego na szkodę Sprzedawcy lub innych Kupujących, naruszenia przepisów prawa lub postanowień Regulaminu, a także, gdy zablokowanie dostępu do konta Kupującego i usług nieodpłatnych jest uzasadnione względami bezpieczeństwa, w szczególności przełamywaniem zabezpieczeń Sklepu lub innymi działaniami hakerskimi. Zablokowanie dostępu do konta Kupującego i usług nieodpłatnych z wymienionych przyczyn trwa przez okres niezbędny do rozwiązania kwestii stanowiącej podstawę zablokowania dostępu do konta Kupującego i usług nieodpłatnych.
- Reklamacje dotyczące usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach sklepu można składać:
– w formie wiadomości e-mail na adres: biuro@bscustoms.pl
– w formie pisemnej na adres: BS CUSTOMS – Biuro Projektowe CAD BARTŁOMIEJ SZPYTMA, Markowa 716, 37-120 Markowa
- Reklamacja powinna zawiera opis sytuacji, która to jest podstawą reklamacji.
- Reklamacja zostanie rozpatrzone w terminie do 14 dni od daty jej otrzymania przez Sprzedawcę.
§11 Postanowienia końcowe
- W sprawach nieuregulowanych Regulaminem obowiązują przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
- Korzystanie ze Sklepu możliwe jest pod warunkiem spełnienia przez system teleinformatyczny, z którego korzysta Kupujący, następujących minimalnych wymagań technicznych:
– Microsoft Edge w najaktualniejszej dostępnej wersji z obsługą appletów Javy,
JavaScript i cookies lub;
– Mozilla Firefox w najaktualniejszej dostępnej wersji z włączoną obsługą apletów Javy, JavaScript i cookies,
– Opera w najaktualniejszej dostępnej wersji z włączoną obsługą apletów Javy, JavaScript i cookies,
– minimalna rozdzielczość ekranu 1024 x 768 pikseli,
– w przypadku wyrażenia zgody na otrzymanie faktury elektronicznej, do jej otwarcia wymagane jest oprogramowanie do otwarcia plików PDF, np. Adobe AcrobatReader.
- Sprzedawcy przysługuje prawo zmiany postanowień niniejszego Regulaminu (w
tym: załączników do Regulaminu) – z ważnych przyczyn. Za ważne przyczyny uważa się w szczególności:
– o zmianę funkcjonalności Sklepu,
– o zmianę obowiązujących przepisów prawa,
– o zmianę profilu działalności Sprzedawcy
– o zmianę rodzaju lub zakresu świadczeń (towarów lub usług) oferowanych za pośrednictwem Sklepu, bądź też sposobu realizacji owych świadczeń.
- Zmiany regulaminu nie będą w żaden sposób naruszać praw nabytych przez Kupujących, a w szczególności pozostaną bez wpływu na złożone Zamówienia które zostaną zrealizowane na zasadach dotychczasowych
- Platforma ODR – Stosownie do treści art. 14 ust. 1-2 Rozporządzenia Parlamentu
Europejskiego i Rady (EU) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013r., konsumenci mogą
skorzystać z pozasądowej drogi rozstrzygania sporów związanych umową sprzedaży lub świadczenia usług zawartą przy wykorzystaniu sieci Internet. Spór można oddać do rozstrzygnięcia za pomocą platformy internetowej dostępnej pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage. Platforma ODR ma ułatwiać niezależne, bezstronne, przejrzyste, skuteczne, szybkie i sprawiedliwe pozasądowe rozstrzyganie przez Internet sporów
między konsumentami i przedsiębiorcami dotyczących zobowiązań umownych wynikających z internetowych umów sprzedaży lub umów o świadczenie usług zawieranych między konsumentami mieszkającymi w Unii a przedsiębiorcami mającymi siedzibę w Unii.
- Regulamin obowiązuje od dnia 01.07.2023 r.